سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نادان از آنچه همدم حکیم است، می گریزد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :0
کل بازدید :22084
تعداد کل یاداشته ها : 8
103/1/10
7:7 ع
اختلاط زن و مرد در مراسم شبهای قدر و سکوت تعجب برانگیز بزرگان !! + عکس
یکی از آفت های بزرگی که به تدریج در حال تبدیل به مساله ای عادی میشود حضور مردان و زنان در مراسم شبهای قدر و حتی در مراسم دعای عرفه در صحن های حرم مطهر امام رضا(ع) و صحن مسجد مقدس جمکران و در بسیاری دیگر از مکان هایی که مراسم در آنها بر گزار میشود به صورت مختلط و در مواردی نه چندان کم هم با بدحجابی و عدم رعایت شئوونات اسلامی می باشد.


به گزارش صدای شیعه یکی از آفت های بزرگی که به تدریج در حال تبدیل به مساله ای عادی می  شود حضور مردان و زنان در مراسم شبهای قدر و حتی در مراسم دعای عرفه در صحنهای حرم مطهر امام رضا (ع) و صحن مسجد مقدس جمکران و در بسیاری دیگر از مکانهایی که مراسم در آنها بر گزار می شود به صورت مختلط و در مواردی نه چندان کم هم با بدحجابی و عدم رعایت شئوونات اسلامی می باشد.
باید گفت  جدا از اینکه همه افراد با هر گرایش و ظاهری و به هر نحوی در پیشگاه خداوند دست به دعا بر داشته اند و  این امری مثبت محسوب می شود  اما رعایت واجبات دینی بر اعمال مستحبی ارجحیت داشته و باید به افراد بدحجاب تذکرات جدی داده شود  اما  در بعضی اماکن مذهبی  کوتاهی بسیاری در این زمینه  صورت گرفته  است که امید است در آینده جبران گردد.
از طرفی جای تعجب است که در حالی که بسیاری از بزرگان و شخصیت ها  مدتی است تقاضای جدا سازی دانشگاه ها و تفکیک جنسیتی کلاس ها  را دارند اما نسبت به اختلاط دختر و پسر در مراسم معنوی این چنینی سکوت کرده اند و تذکری جدی داده نمی شود .
 در پایان توجه شما را به سخنان  آیت الله مظاهری درباره اهمیت پرهیز از گناه و اختلاط مخصوصا در شبهای قدر جلب می کنیم که می گویند: نکته ای که بسیار اهمیت دارد، این است که در این چند شبانه روز قدر، گناه وارد زندگی شما نشود. لااقل از هنگام افطار تا وقتی که نماز صبح اقامه می شود، کوچک ترین گناه در زندگی کسی نباشد. در خطبه روز جمعه آخر ماه شعبان وقتی پیامبر(ص) به توصیف ماه مبارک رمضان پرداختند و در مورد فضائل این ماه سخن گفتند، امیرالمومنین(ع) از جای خویش برخاستند و عرض کردند: یا رسول الله، برترین اعمال در این ماه چیست؟رسول گرامی(ص)فرمودند: الْوَرَعُ عَنْ مَحَارِمِ اللَه.
و هم چنین سفارش شده است به  اجتناب از محرمات الهی یعنی در این ماه مراقب باشید معصیت پروردگار را انجام ندهید. حال، به مومنین توصیه و سفارش می شود که حداقل در سه شبانه روز قدر بیشتر از گذشته مراقب اعمال خود باشند و توجه داشته باشند که گناه موجب سقوط و ظلمت است و این ظلمت، مانع رسیدن رحمت خداوند متعال به آنان می شود. مواظبت از گفتار و رفتار ضروری است و همه باید دقت کنند که اختلاط بین زن و مرد در میان آنان نباشد. ظواهر شرع مقدس باید رعایت شود تا رحمت باری تعالی شامل حال بندگان شود.